• Retail Learning Event

RETAIL LEARNING EVENT – KLANTEN TRAINING

Als merk je klanten helpen beter te verkopen? Steeds meer merken schakelen de Retail trainers van Letsgoactive training groep in om hun klanten te helpen (nog) succesvoller te zijn en hun verkoopresultaat structureel te verbeteren. Een Retail Learning Event is meestal één dagdeel (uiteraard ook ’s avonds mogelijk) en kan voor een grote groep klanten worden verzorgd (bijvoorbeeld 40-50 deelnemers). Wij nemen de aanwezige winkeliers, al dan niet met een aantal medewerkers, mee in een super klantgerichte denk en werkwijze. Hierbij vormen ons Helpen-Principe en de 5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen in de winkel de rode draad. Vervolgens gaan we heel praktisch met elkaar aan de slag en het ook echt toepassen in praktijksimulaties. 

Duur van het Retail Learning Event

Wij bieden een Retail Learning Event variërende van een dagdeel tot een volledige dag.

Concreet doel & praktische aanpak

Jouw doel met het event is ons vertrekpunt. Het learning event maken wij zodanig dat het doel dat jij hebt en jouw organisatie heeft met het event wordt gerealiseerd. De manier van trainen en de actieve werkvormen maken de training heel praktisch en voelbaar voor de deelnemers. Zo zorgen we ervoor dat hetgeen we trainen in de praktijk wordt toegepast en het resultaat daadwerkelijk wordt behaald. Wij vertellen je er graag meer over.

Leergebieden:

  • Klantgericht denken en doen, bewustwording.
  • Givability® als basis voor gastvrijheid in de winkel.
  • Wat is het juiste moment om contact te maken.
  • Interesse tonen en een gesprekje aangaan.
  • De 5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen in de winkel:
    1. Begroet iedere klant hartelijk.
    2. Stel tenminste 3 vragen.
    3. Geef een optimaal en goed onderbouwd advies.
    4. Vraag waar je de klant nog meer mee kunt helpen.
    5. Bedank de klant en zorg voor een mooi ‘uitzwaaimoment’.
  • Aansprekende wedstrijd ‘klantgericht verkopen’ in teams waarbij we oefenen met jullie producten.

De deelnemers, jouw klanten, leren in iedere situatie optimaal en klantgericht te handelen, ook waar het andere producten betreft. Het Event krijgt uiteraard de look & feel van jouw organisatie of product en we oefenen met jullie producten.

Verwacht resultaat

De deelnemers gaan na het Event geïnspireerd en met concrete handvatten terug naar hun eigen winkel. Beter kun je je klanten niet helpen (nog) succesvoller te zijn op de winkelvloer.

Aanpassingsmogelijkheden

Het Learning Event maken wij geheel op maat voor jouw organisatie. Met voorbeelden en oefensituaties uit de praktijk van de deelnemers. Wij adviseren je graag. Neem even contact met ons op.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Givability® & Hospitality
  • Sinds 2001 toonaangevend in Gastheerschap trainingen

Ik adviseer je graag!

jeff dadema foto

Jeff Dadema

 
Maak een feestje van je werk!
en