• Training Reservering & Revenue Management

TRAINING RESERVERING & REVENUE MANAGEMENT

Wij gaan met jou en je team aan de slag met de kwaliteit van de reserveringen en de opbrengst per kamer en of zaal te optimaliseren. Je krijgt inzicht in de gedachte achter Revenue Management en het verkopen van een ‘vergankelijk product’. Concreet houdt dat in dat we je leren op een klantgerichte manier te werken en goed te inventariseren waarmee je een klant blij kunt maken en vervolgens binnen deze wensen het maximale te verkopen. Een training die zich direct terugverdient!

Duur van de training

De training bestaat uit één dag of twee dagdelen. De meeste verkooptrainingen die wij geven bestaan uit 2 dagdelen met een tussenpozen van ca. 3 weken zodat we kunnen werken met gerichte praktijkopdrachten tussen de trainingsdagen.

Concreet doel & praktische aanpak

Iedere Letsgoactive training start met het bepalen van het te behalen doel. De training maken wij zodanig dat het doel dat jij hebt en jouw organisatie heeft met de training wordt gerealiseerd. De manier van trainen en de actieve werkvormen maken de training heel praktisch en voelbaar voor de deelnemers. Zo zorgen we ervoor dat hetgeen we trainen in de praktijk wordt toegepast en het resultaat daadwerkelijk wordt behaald. Wij vertellen je er graag meer over.

Mogelijke leergebieden:

  • Klantgericht denken en doen, bewustwording.
  • De principes van Revenue Management leren.
  • Werken vanuit het Helpen-Principe.
  • Spelen met prijzen op basis van beschikbaarheid.
  • Gepreksleider zijn en blijven.
  • Zelfvertrouwen opbouwen in het verkopen van een hogere prijs.
  • De kracht van een grondige inventarisatie.
  • Leren overtuigend klantgericht adviseren.
  • Optimaliseren van iedere aanvraag.
  • Oefen met praktijksituaties.
  • Omgaan met tegenwerpingen en (prijs)bezwaren.

We stellen de training in overleg met jou op maat samen met onderwerpen waar jouw team beter van wordt. 

Verwacht resultaat

Na de training zijn de deelnemers vertrouwd met het ‘prijshuis’ van het hotel en kunnen zij met zelfvertrouwen iedere reservering optimaliseren. Durven zij een hogere prijs aan te bieden en kunnen zij downsellen. Naast zelfvertrouwen en kennis zijn een hogere conversie en een hogere opbrengst per kamer of zaal het resultaat.

Aanpassingsmogelijkheden

De training maken wij geheel op maat voor jouw organisatie of afdeling. Met voorbeelden en oefensituaties uit de praktijk van de deelnemers.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Givability® & Hospitality
  • Sinds 2001 toonaangevend in Gastheerschap trainingen

Ik adviseer je graag!

Mariëlle Willems foto

Mariëlle Willems

 

REFERENTIE

“Wij hebben voor Letsgoactive gekozen om onze training te verzorgen vanwege hun vakkennis (groot voordeel), enthousiasme en omdat het (h)eerlijke mensen zijn om mee te werken. Met concrete praktijkvoorbeelden kunnen wij weer aan de slag. Wij hebben vooral geleerd om beter te luisteren naar je gast/klant waardoor wij de verkoop kunnen optimaliseren.“
Patricia van Keulen, Booking Office Supervisor Novotel Amsterdam Airport

Maak een feestje van je werk!