23jaar

UPSELLING & SERVICE TRAINING HOSPITALITY 

De training die iedere gelegenheid in de hospitality en horeca gedaan moet hebben! We gaan met je team aan de slag om een offensieve en gastgerichte werkwijze aan te leren waarbij aandacht geven, Givability®, adviseren in plaats van ordertaking en snelheid centraal staan. Je teamleden leren we te stralen aan tafel of achter het buffet en een ster te worden in het écht helpen van jullie gasten. Met ons beproefde Helpen-Principe onderscheiden jullie je van andere horecagelegenheden in de regio. Een training die gegarandeerd leidt tot blije gasten, een hogere omzet en meer werkplezier! Bekijk ook onze specifieke Terrastraining.

Duur van de training

De training Upselling & Service voor horecagelegenheden en organisaties werkzaam in de hospitality bestaat, afhankelijk van je wensen en doelen, uit 2 tot 3 dagdelen training in een periode van 4 tot 6 weken. Tussentijds krijgen de deelnemers praktische opdrachten om in hun werk uit te voeren en hiermee verwachtingen van gasten te overtreffen.

De leidinggevenden leren wij graag het team dagelijks 5-minuten effectief te trainen in de materie uit onze training en zo de denk en werkwijze maximaal te borgen.

Concreet doel & praktische aanpak

Iedere Letsgoactive training start met het bepalen van het te behalen doel. De training maken wij zodanig dat het doel dat jij hebt en jouw organisatie heeft met de training wordt gerealiseerd. De manier van trainen en de actieve werkvormen maken de training heel praktisch en voelbaar voor de deelnemers. Zo zorgen we ervoor dat hetgeen we trainen in de praktijk wordt toegepast en het resultaat daadwerkelijk wordt behaald. Wij vertellen je er graag meer over.

Mogelijke leergebieden:

  • Gastgericht denken en doen, bewustwording.
  • Givability® als basis voor Excellent Gastheerschap.
  • Een onderscheidend goede ontvangst realiseren.
  • Kennis maken met de korte wensen check.
  • Interesse tonen en een gesprekje aangaan.
  • Het Helpen-Principe leren toepassen en de ‘Bitterballentest’.
  • De belangrijkste communicatiemomenten optimaliseren in ons restaurant.
  • Tussentijdse tevredenheidschecks doen.
  • Afscheid nemen en zorgen voor een geweldig ‘uitzwaaimoment’.
  • Oefenen door te spelen met praktijksituaties
  • Gasten het ultieme advies leren geven.
  • Beeldend adviseren en de ‘smaak aanraken’
  • Actief en gastgericht leren bijverkopen (upsellen).
  • Oefenen met adviseren en upsellen.

We stellen de training in overleg met jou op maat samen met onderwerpen waar jouw team beter van wordt. 

Gegarandeerd resultaat

Na de training zijn de deelnemers zich bewust van hoe zij de gemiddelde besteding substantieel kunnen verhogen en tegelijkertijd de gasten nog blijer kunnen maken, kunnen zij op overtuigende wijze gerechten en dranken adviseren en kunnen zij op een gastgericht wijze upsellen.

Aanpassingsmogelijkheden

De training maken wij geheel op maat voor jouw organisatie of afdeling. Met voorbeelden en oefensituaties uit de praktijk van jullie restaurant. In de training zijn elementen van Givability® inbegrepen. De training kan worden uitgebreid met extra dagdelen en onderwerpen, bijvoorbeeld omgaan met lastige situaties en klachten of een 5-minuten training voor leidinggevenden. Wij adviseren je graag!

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

REFERENTIE

“Letsgoactive heeft een wezenlijke verbetering gerealiseerd in de kwaliteit van onze gastgerichtheid en verdere dienstverlening. Door hun enthousiaste en no-nonsense aanpak hebben zij onze medewerkers echt kunnen “raken” zodat ze het geleerde ook daadwerkelijk in de praktijk brengen.”
Marcel Rutten, Grand Café De Bosbaan

Maak een feestje van je werk!

nl