23jaar

HOTEL TRAININGEN

Met onze roots in de Internationale Hotellerie zijn wij bekend met iedere afdeling uit het hotelwezen. Wij trainen dan ook al ruim 20 jaar leidinggevenden en medewerkers in de hotellerie. Van Front-Office tot Housekeeping, van Keuken tot Bediening en van Reserveringen en Revenue management tot Sales & Marketing. Om het je makkelijk te maken hebben we hieronder een overzicht van de meest voorkomende trainingen voor je uitgewerkt. Heb je een specifieke vraag die niet past bij een van de onderstaande trainingen dan helpen wij je natuurlijk ook graag, neem dan even contact met ons op.

Training Givability® & Hospitality in de Hotellerie

Gastheerschap staat voor mensen zich fijn en welkom laten voelen. Dit doe je door proactief aandacht te geven en te helpen. Uiteraard gebruiken we hierbij ons Givability® programma, de kracht van het geven. In de training gaan we met het team werken aan de ultieme vorm van Hospitality in het hotel of op jouw afdeling, zodat gasten en medewerkers zich altijd welkom voelen door de gastvrije denk- en werkwijze en het leiderschap van iedere medewerker.

De Salesopleiding Hotellerie

Wil jij als salesprofessional in de (internationale) hotellerie je basis versterken door het aanscherpen van je werkwijze en zo een beter resultaten boeken? Dan is de Salesopleiding precies wat jij zoekt! Investeer in een krachtige korte beroepsopleiding van 5 maanden (o.a. 7 opleidingsdagen en persoonlijke coaching) waarin je alle facetten van het veelzijdige salesvak aan bod komen. Daarnaast leer je strategisch denken. Je maakt een concreet plan voor jouw segment(en) zodat je effectief in jouw markt aan de als kunt.

Verkooptraining Front-Office | Receptie

Wij gaan met jou en je team aan de slag om de kwaliteit van de reserveringen (verder) te optimaliseren o.a. met gerichte gesprekstechnieken en Givability®. Concreet houdt dat in dat we je leren op een klantgerichte manier te werken en grondig te inventariseren waarmee je een klant of gast blij kunt maken en vervolgens datgene te adviseren en verkopen waar de klant of gast voor komt. Daarnaast gaan we aan de slag met up- en downselling en leer je in alle opzichten een professionele partner te zijn voor je klanten.

Training Reservering & Revenue Management

Wij gaan met jou en je team aan de slag met de kwaliteit van de reserveringen en de opbrengst per kamer en of zaal te optimaliseren. je krijgt inzicht in de gedachte achter Revenue Management en het verkopen van een ‘vergankelijk product’. Concreet houdt dat in dat we je leren om op ieder moment een zo hoog mogelijke opbrengst per kamer of zaal te realiseren. Een training die zich direct terugverdient!

F&B Verkooptraining Service & Upselling

We gaan met je team aan de slag om een offensieve en gastgerichte werkwijze aan te leren waarbij aandacht geven, Givability®, adviseren in plaats van ordertaking en snelheid centraal staan. Je teamleden leren we te stralen aan tafel of achter het buffet en een ster te worden in het ècht helpen van jullie gasten. Met ons beproefde Helpen-Principe en beeldende adviestechniek maken jullie het verschil in gastbeleving en resultaat. Een training die gegarandeerd leidt tot blije gasten, een hogere omzet en meer werkplezier!

Omgaan met klachten & lastige situaties

Gasten komen naar jullie toe met opmerkingen, verbeterpunten of een klacht. De negatieve ervaring is er, daar kan niets aan veranderd worden. Hoe het afloopt kunnen we beïnvloeden: de medewerker maakt het verschil. In deze training leren de deelnemers om m.b.v. de Roos van Leary en ‘de Raket van Boze emoties’, gesprekken zo vorm te geven dat ze aan de ‘samen-kant’ plaatsvinden. Een training die inzicht en praktische handvatten geeft om iedere lastige situatie de baas te kunnen, ook de Covid-rerelateerde situaties!

Training Feedback geven & reflecteren

Wil je met je team vooral aan de slag met feedback geven en het (positief) beïnvloeden van gedrag? Dan beantwoord deze training volledig aan je wensen. In een intensieve training van één volledige dag gaan we werken aan het aanspreken op gedrag en het positief beïnvloeden van gedrag. We doen dit o.a. met de Roos van Leary. Een training vol doen, ervaren en voelen.

Beoordelen & functioneringsgesprekken

Gemotiveerde medewerkers zijn de spil van iedere organisatie. In jaarlijkse evaluaties met medewerkers wordt het functioneren besproken en en afspraken gemaakt voor een volgende periode. Het belang van deze gesprekken is groot. Het enthousiasme om de gesprekken te voeren vaak veel minder groot. Deze training geeft jullie als leidinggevenden handvatten om met (meer) zelfvertrouwen deze gesprekken te voeren. Uiteraard gebaseerd op jullie formulieren of systeem.

Timemangement – No time to waste!

Tijd wordt steeds schaarser en we beschikken inmiddels over zoveel communicatiemiddelen dat het steeds lastiger wordt om je tijd goed en effectief te blijven ‘managen’. Bovendien lijkt het wel of er steeds meer werk bijkomt en mensen steeds meer van je willen. In deze training word en de deelnemers zich bewust van alle factoren die hen ‘storen’ om taken goed uit te voeren. Naast inzicht oefenen we ook met de praktische kant van timemanagement. Een training die zeker geen waste of time is!

Heb je een andere vraag?

Neem even contact met ons op want wij helpen je graag. Regelmatig ontwikkelen wij nieuwe trainingen voor onze relaties. Op basis van jouw vraag maken wij graag een voorstel op maat voor jouw team. Rechts op deze pagina vind je hoe je ons kunt bereiken of zorgen dat wij contact met jou opnemen.

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Hospitality & Leiderschap
  • Al 23 jaar toonaangevend in Gastvrijheid
  • Ontwikkelaars van Givability® en Gevend Leiderschap

Maak een feestje van je werk!
nl