• Zelfverzekerd omgaan met klachten & lastige situaties

    Ook specifiek in het kader van de 1,5 meter regels!

OMGAAN MET KLACHTEN & LASTIGE SITUATIES 

Hoe ga je om met lastige situaties met gasten, klanten, bezoekers of patiënten? Bijvoorbeeld naar aanleiding van de 1,5 meter werkwijze en regels? Wat betekent een klacht en hoe los je die snel en goed op? Deze training geeft antwoord op deze vragen en leert jouw team op een klantgerichte wijze om te gaan met lastige situaties en deze naar tevredenheid van de klant of gast op te lossen. Zelfverzekerd en zelfstandig handelen in alle voorkomende situaties. We doen dit o.a. met de ‘Raket van boze emoties’, de ‘Roos van Leary’ en onze ‘Sukkeltest’. 

Verwacht resultaat

De deelnemers zullen na de training met zelfvertrouwen en zonder ‘sukkelwoorden’ vrijwel iedere lastige situatie de baas kunnen zijn en klachten effectief kunnen oplossen.

Duur van de training

De training omgaan met klachten en lastige situaties bieden wij aan vanaf één dagdeel tot een hele dag en in een online variant van 2 uur.

Mogelijke leergebieden:

  • Welke lastige situaties ervaren wij precies?
  • Wat is precies een klacht en waarom is een klacht een kans?
  • De ‘raket van boze emoties’ en wat er nodig is de raket aan de grond te houden.
  • Kennismaken met de Roos van Leary.
  • Wat te doen wanneer je verbaal ‘aangevallen’ wordt?
  • Hoe spreek je een gast/klant/bezoeker/patiënt aan op het niet naleven van de 1,5 meter regels?
  • De leiding durven en kunnen nemen.
  • Samengedrag bevorderen en zorgen dat de ‘klant’ jou volgt.
  • De ABC-adviestechniek inzetten om je oplossing te communiceren.
  • De ‘Sukkeltest’ leren doen. Sukkelwoorden voorkomen in je communicatie.
  • Oefenen met de specifieke lastige situaties en klachten uit de praktijk van de deelnemers.

Aanpassingsmogelijkheden

De training maken wij geheel op maat voor jouw organisatie of afdeling. Met voorbeelden en oefensituaties uit de praktijk van de deelnemers. Ook kunnen we training volledig afstemmen op lastige situaties die te maken hebben met 1,5 meter werkwijze.

Omgaan met lastige situaties en klachten kan ook onderdeel zijn van een andere training, bijvoorbeeld een Retail winkeltraining of een Horeca training Service & Upselling. Wij adviseren je graag.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

REFERENTIE

“Het enthousiasme, de energie en humor zijn aanstekelijk en maken het werken met Letsgoactive altijd zeer prettig en constructief. De directe no nonsense aanpak en werkwijze kan ik iedereen aanbevelen.”
Herman Schreuder, SS Rotterdam Hotel & Restaurants

Maak een feestje van je werk!
nl