• Zelfverzekerd omgaan met klachten & lastige situaties

OMGAAN MET KLACHTEN & LASTIGE SITUATIES 

Hoe ga je om met lastige situaties met klanten, gasten of patiënten? Wat betekent een klacht en hoe los je die snel en goed op? Deze training geeft antwoord op deze vragen en leert jouw team op een klantgerichte wijze om te gaan met lastige situaties en deze naar tevredenheid van de klant of gast op te lossen. Zelfverzekerd en zelfstandig handelen in alle voorkomende situaties. We doen dit o.a. met de ‘Raket van boze emoties’, de ‘Roos van Leary’ en onze ‘Sukkeltest’. 

Duur van de training

De training omgaan met klachten en lastige situaties bieden wij aan vanaf één dagdeel tot een hele dag,

Concreet doel & praktische aanpak

Iedere Letsgoactive training start met het bepalen van het te behalen doel. De training maken wij zodanig dat het doel dat jij hebt en jouw organisatie heeft met de training wordt gerealiseerd. De manier van trainen en de actieve werkvormen maken de training heel praktisch en voelbaar voor de deelnemers. Zo zorgen we ervoor dat hetgeen we trainen in de praktijk wordt toegepast en het resultaat daadwerkelijk wordt behaald. Wij vertellen je er graag meer over.

Mogelijke leergebieden:

  • Wat is precies een klacht en waarom is een klacht een kans?
  • De ‘raket van boze emoties’ en wat er nodig is de raket aan de grond te houden.
  • Kennismaken met de Roos van Leary.
  • Wat te doen wanneer je verbaal ‘aangevallen’ wordt?
  • De leiding durven en kunnen nemen.
  • Samengedrag bevorderen en zorgen dat de klant jou volgt.
  • De ABC-adviestechniek inzetten om je oplossing te communiceren.
  • De ‘Sukkeltest’ leren doen. Sukkelwoorden voorkomen in je communicatie.
  • Oefenen met lastige situaties en klachten uit de praktijk.

Verwacht resultaat

De deelnemers zullen na de training met zelfvertrouwen en zonder ‘sukkelwoorden’ vrijwel iedere lastige situatie de baas kunnen zijn en klachten effectief kunnen oplossen.

Aanpassingsmogelijkheden

De training maken wij geheel op maat voor jouw organisatie of afdeling. Met voorbeelden en oefensituaties uit de praktijk van de deelnemers. Omgaan met lastige situaties en klachten kan ook onderdeel zijn van een andere training, bijvoorbeeld een Retail winkeltraining of een training Service & Upselling. Wij adviseren je graag.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Givability® & Hospitality
  • Sinds 2001 toonaangevend in Gastheerschap trainingen

Ik adviseer je graag!

Mariëlle Willems foto

Mariëlle Willems

 

REFERENTIE

“Het enthousiasme, de energie en humor zijn aanstekelijk en maken het werken met Letsgoactive altijd zeer prettig en constructief. De directe no nonsense aanpak en werkwijze kan ik iedereen aanbevelen.”
Herman Schreuder, SS Rotterdam Hotel & Restaurants

Maak een feestje van je werk!