• Gastvrijheid & Hospitality in Horeca & Catering

TRAINING GASTVRIJHEID IN HORECA & CATERING

Wat maakt dat gasten een 9+ beleving hebben in jouw horecagelegenheid? Natuurlijk, het eten zelf, de inrichting en de netheid van de zaak. Echter, wanneer zou jij zelf iets aanraden aan anderen? Als de sfeer optimaal was toch? De medewerkers maken die sfeer met de gasten. Daarom is werken in de horeca en catering ook echt een vak! Ontwikkel je team (verder) tot Gastvrijheidsprofessionals met deze inspirerende training. Of specifiek behoefte aan een terrastraining? Kijk dan op de terrastraining pagina.

Duur van de training

Deze training bieden wij in twee varianten. Als onderdeel van de trainingen ‘Ster aan tafel’  en ‘Service & Upselling’ en als zelfstandige training van 2 dagdelen met tussenpoos van 2-3 weken.

Concreet doel & praktische aanpak

Gasten op ieder moment een onderscheidend goede beleving bieden, dat is het doel van deze training. Letsgoactive staat voor een praktische aanpak waarbij we starten met bewustwording en dan de concrete vertaling maken naar de contactmomenten met gasten van de deelnemers. Met aansprekende actieve werkvormen laten we de deelnemers ervaren en voelen wat Gastheerschap doet bij gasten.

Belangrijke leergebieden o.a.:

  • Gastgerichtheid, wat is het en wat bereik je ermee?
  • Hoe maak je van je gasten fans van je zaak?
  • De offensieve werkwijze: initiatief, initiatief, initiatief!
  • Een ‘korte wensen check’ leren doen aan het begin van het verblijf.
  • De Puzzel van Gastvrijheid: welkom, verblijf, vertrek en het werken aan de relatie.
  • Wat verwachten onze gasten en hoe overtreffen wij die verwachting?
  • Gul zijn met de aandacht die je geeft: interesse, helpen kiezen, tussentijdse tevredenheidschecks.
  • Verbinding leren maken, echte interesse en een ‘laag dieper leren gaan’.
  • ‘Spelen’ met situaties en met je gasten.
  • Oefenen met een optimale communicatie en een 9+ beleving realiseren.

Deze training kan worden aangevuld met leren adviseren aan tafel en de gemiddelde besteding verhogen door upselling. Wij adviseren je er graag over.

Verwacht resultaat

Na deze inspirerende praktische training zijn de deelnemers in staat meer uit hun werk te halen en een optimale beleving te realiseren. Weten zij hoe ze echte verbinding maken met gasten en waarmee ze gasten fan van jouw restaurant maken. Weten zij hoe ze gasten zich echt welkom kunnen laten voelen. Het werkplezier zal worden vergroot en het resultaat zal worden verbeterd.

Aanpassingsmogelijkheden

Per organisatie gebruiken we de eigen praktijksituaties; al dan niet in combinatie met de trainerservaringen uit een mystery visit. Je kunt leergebieden toevoegen zoals gasten adviseren en leren op een gastgerichte wijze meer te upsellen. De meest voorkomende combinatie is Service & Upselling. Bel ons voor een advies op maat.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels
  • Duits

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Ik adviseer je graag!

jeff dadema foto

Jeff Dadema

 

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Givability® & Hospitality
  • Sinds 2001 toonaangevend in Gastvrijheid
Maak een feestje van je werk!
en