• Gastvrijheid in de ouderenzorg

TRAINING GASTVRIJHEID IN DE OUDERENZORG

Hoe kun je oprecht verbinding maken en daarmee de ervaring van de ander overtreffen? Hospitality is waar het allemaal om draait. We gaan aan de slag met aandacht geven en ècht verbinding maken met bewoners of cliënten. Dit doen we onder andere met behulp van de 7 principes van Givability®, kunst van het ‘geven’ en ons bekende Helpen-Principe: datgene te doen in communicatie en aandacht waardoor je de verwachtingen overtreft. Bijvoorbeeld met een goed of mooi advies, een goede uitleg, door behulpzaam te zijn of net dat beetje extra. De training is er voor iedereen die werkzaam is in de Ouderenzorg of aanverwante zorginstellingen. Van Zorg tot Facilitaire dienstverlening. 

Duur van de training

De training bestaat uit 3 dagdelen met een tussenpozen van 2 tot 3 weken. De deelnemers krijgen voor de tussenliggende periode concrete opdrachten om in hun eigen werk toe te passen.

Concreet doel & praktische aanpak

Iedere Letsgoactive training start met het bepalen van het te behalen doel. De training maken wij zodanig dat het doel dat jij hebt en jouw organisatie heeft met de training wordt gerealiseerd. De manier van trainen en de actieve werkvormen maken de training heel praktisch en voelbaar voor de deelnemers. Zo zorgen we ervoor dat hetgeen we trainen in de praktijk wordt toegepast en het resultaat daadwerkelijk wordt behaald. Wij vertellen je er graag meer over.

Belangrijke leergebieden

  • Wat is Gastheerschap en wat kunnen en moeten wij daarmee in ons werk?
  • De 7 eigenschappen van Givability®, de kunst van het geven: je interne knop op geven leren zetten.
  • Er zijn voor bewoners, gasten en collega’s.
  • Echt verbinding leren maken en denken en werken vanuit ons bekende Helpen-Principe*.
  • Je verantwoordelijk voelen voor mensen en situaties, ook als dat niet echt je taak is.
  • Mensen tegemoet treden zonder vooroordelen en zonder te snel te oordelen.
  • Een optimale beleving realiseren met behulp van onze Puzzel van Gastvrijheid.
  • Samenwerken met collega’s van andere afdelingen.

* Het Helpen-Principe gaat uit van ‘doen wat de ander nodig heeft’ in plaats van datgene wat hij/zij je vraagt.
Dat betekent uiteraard in het kader van 
zelfredzaamheid niet dat je alles uit handen neemt.

Verwacht resultaat

Na deze inspirerende training zullen de deelnemers proactiever zijn in het maken van echte verbinding en dat te doen wat de ander nodig heeft. Zijn zij in staat bewust in iedere situatie houding en gedrag aan te passen aan de bewoner, cliënt of gast en een optimale beleving te creëren. Ze zullen gericht en overtuigend kunnen adviseren/sturen en zijn proactief en creatief in het vinden van oplossingen. Met als gevolg betere gesprekken, blije bewoners en familieleden en aanzienlijk meer werkplezier.

Aanpassingsmogelijkheden

De basistraining bestaat uit 2 dagdelen met een tussenpozen van 2 -3 weken. De training kan worden uitgebreid met extra dagdelen om verder te verdiepen en te optimaliseren, bijvoorbeeld omgaan met lastige situaties.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Givability® & Hospitality
  • Sinds 2001 toonaangevend in Gastheerschap trainingen

Ik adviseer je graag!

Mariëlle Willems foto

Mariëlle Willems

 

“Letsgoactive maakt haar naam waar. De kennis en kunde van de trainers zijn een goede aanvulling voor een gezondheidszorgorganisatie in het streven beter bij de klant aan te sluiten.”
Mieke Brekelmans Locatiemanager De Vlasborch – centrum voor visueel gehandicapten

Maak een feestje van je werk!
en