• Gastvrijheid & Hospitality in Facilitaire Dienstverlening

TRAINING GASTVRIJHEID & HOSPITALITY IN FACILITAIRE DIENSTVERLENING

Je wilt jouw facilitaire organisatie naar een hoger plan brengen en medewerkers leren pandbewoners en gasten onderscheidend goede Hospitality te bieden. Je wilt de verschillende disciplines als receptie, beveiliging, gebouwenbeheer, catering en schoonmaak als één gastgericht team laten functioneren? Deze training is dé manier om dit te realiseren. Wij werken al jaren actief met veel facilitaire teams in verschillende branches waaronder energieleveranciers, nutsbedrijven, gemeentes en andere overheidsinstellingen en in zowel de ouderen- als ziekenhuiszorg.  

Duur van de training

De duur van de training is afhankelijk van de te bereiken doelstelling(en). Het is al mogelijk een training te verzorgen vanaf 2 dagdelen met een tussenpozen van 2 tot 3 weken. Meest voorkomend is een training van 3 dagdelen of een Hospitality Cultuurtraject van 6 tot 12 maanden.

Concreet doel & praktische aanpak

Iedere Letsgoactive training start met het bepalen van het te behalen doel. De training maken wij zodanig dat het doel dat jij hebt en jouw organisatie heeft met de training wordt gerealiseerd. De manier van trainen en de actieve werkvormen maken de training heel praktisch en voelbaar voor de deelnemers. Zo zorgen we ervoor dat hetgeen we trainen in de praktijk wordt toegepast en het resultaat daadwerkelijk wordt behaald. Wij vertellen je er graag meer over.

Belangrijke leergebieden

  • Wat is Hospitality en wat is Gastheerschap en waarom is het zo belangrijk voor ons?
  • Kennismaken met de 7 principes van Givability®.
  • Eén team, één missie, multidisciplinaire samenwerking binnen de facilitaire organisatie.
  • Je verantwoordelijk voelen voor mensen en situaties, ook als dat niet je taak is.
  • Een optimale beleving realiseren met behulp van de Puzzel van Gastvrijheid©.
  • Denken en werken vanuit het Helpen-Principe, datgene doen wat de ander nodig heeft.
  • Echt verbinding leren maken met klanten en collega’s.
  • Samenwerken aan onderscheidend goede Hospitality, één team, één missie!

De leidinggevenden trainen wij graag naast de training in inspirerend Leiderschap.

Verwacht resultaat

Na een inspirerend en praktisch traject zijn de deelnemers in staat meer uit hun werk te halen en een optimale beleving te realiseren. Zij weten hoe ze echte verbinding maken met de pandbewoner, gasten en elkaar en waarmee ze klanten/gebruikers fan van Facilities maken. Ze zullen klanten en gasten gericht en overtuigend kunnen adviseren/sturen en zijn proactief en creatief in oplossingen. Het werkplezier zal worden vergroot en de beleving zal substantieel worden verbeterd. Facilitair zal gezien worden.

Aanpassingsmogelijkheden

Per organisatie gebruiken we de eigen praktijksituaties; al dan niet in combinatie met de trainerservaringen uit een mystery visit. Je kunt leergebieden toevoegen. Zoals verder inzoomen op de juiste vragen stellen, iedereen echt altijd begroeten, omgaan met lastige situaties, de ‘Dagelijkse 5-Minutentraining’ of open vragen leren stellen. Daarnaast kun je ervoor kiezen of je extra leerthema’s wilt aanbieden of ‘informeel leren’ in (groeps)opdrachten. Bel ons voor advies op maat.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Givability® & Hospitality
  • Sinds 2001 toonaangevend in Gastheerschap trainingen

Ik adviseer je graag!

jeff dadema foto

Jeff Dadema

 

Inspirerende sprekers

Maak een feestje van je werk!