Gastvrijheid, een kwestie van Leiderschap!

“Zet jouw knop overtuigend op geven!”

Het ultieme doel van iedere organisatie: een glimlach toveren op het gezicht van ‘klanten’. Een glimlach omdat de ander je begrijpt of goed helpt. Een glimlach van blijdschap, van aangenaam verrast zijn. Een glimlach omdat je je prettig voelt of geniet van het moment. Wanneer die glimlach ontstaat is er meer gebeurd dan een (trans)actie op zich. Er is een mooi moment gecreëerd, een beleving. En juist zo’n mooi moment zorgt ervoor dat deze klant, gast of patiënt, fan wordt van jouw organisatie. Pas vanaf een ‘rapportcijfer’ 9 is een klant fan van je organisatie geworden. Dan vertelt hij anderen enthousiast over zijn beleving en, indien van toepassing, komt hij zeker terug. Dat betekent dat ‘goed’ vaak niet goed genoeg is om van een klant een echte fan te maken, het moet geweldig zijn.

Maak kennis met Givability®
Givability® is de kracht van geven. Van het geven van aandacht zonder er iets voor terug te verwachten. En dat is niet altijd en voor iedereen even eenvoudig. 7 praktische bijhorende principes helpen medewerkers een ongelooflijk goede ‘gastheer’ of ‘gastvrouw’ te worden voor klanten en collega’s. Principes die toe te passen zijn in elke branche, elke organisatie, afdeling en functie. Principes die draaien om zelf altijd het initiatief nemen, gul te zijn in aandacht geven, echt verbinding te maken, helpen in plaats van verkopen, handelen zonder (voor)oordelen, verantwoordelijkheid te nemen en plezier te maken.

Mensen maken het verschil
Mensen maken het succes van een organisatie. Wanneer mensen tot bloei kunnen komen binnen de organisatie ervaren zij meer werkgeluk en dragen zij actief bij aan de groei. Wie zijn werk echt leuk vindt doet het met veel plezier en is daarmee automatisch een betere gastheer of gastvrouw voor klanten, gasten en patiënten en bovendien een leukere collega om mee samen te werken. Daarnaast is het resultaat van mensen met veel werkplezier aanzienlijk beter, 22% in productiviteit en maar liefst 37% in verkoopresultaat (bron: Universiteit van Warwick). Givability® zet iedere medewerker zelf ‘aan het stuur’.

Er schuilt een leider in iedereen
De 7 principes van Givability® activeren de leider in iedere medewerker. Ze vormen een geweldige tool om het beste uit jezelf te halen en tot bloei te komen. Te leren weer creatief te zijn, initiatief en verantwoordelijkheid te nemen. Boven jezelf uit te stijgen. De 7 principes leiden tot proactieve, alerte managers en medewerkers. Die weten wat er mogelijk is en daardoor in staat zijn passende en soms verrassende oplossingen te bedenken. Betrokken mensen die actief bijdragen aan het ontwikkelen van de afdeling en organisatie.

Givability® leidt tot een gastvrije cultuur binnen je organisatie. Waar mensen klaar staan voor elkaar en elkaar helpen waar ze kunnen. Waar iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid neemt en waar actief wordt samengewerkt aan een onderscheidend goede klantbeleving. Zet jouw knop overtuigend op geven en wordt een echte leider in gastvrijheid!

Jeff Dadema
Letsgoactive training groep

Wil je meer weten over Givability, lees dan hier verder!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *