Bel mij!
CAPTCHA


Print this page


Opdrachtgever aan het woord:
"Twee uitstekend begeleide teamdagen door Letsgoactive, waarin we als managementteam dichter bij elkaar zijn gekomen en met een hernieuwde visie en missie fris aan de slag kunnen."
Harald Dijkstra, Parkmanager Landal Aelderholt

Training gastvrijheid in Retail

Training gastvrijheid Retail - Klanten een gevoel van welkom gevenKlanten een gevoel van welkom geven

Meer dan ooit is de totaalbeleving in de winkel van invloed op het resultaat. Hoe welkom ben ik als klant en hoe goed wordt ik echt geholpen? Uit de vele mystery visits die wij in de meest uiteenlopende winkels hebben gedaan weten we dat dit helaas niet of te weinig in orde is.

De meeste artikelen kan ik als consument ook online bestellen, vaak goedkoper dan in jouw winkel. Dus wat maakt dat ik toch graag naar jouw winkel kom om het te kopen? Er moet dus een meerwaarde zijn om een winkel fysiek te bezoeken. Gastvrijheid is de manier om je klanten een goed gevoel te geven in je winkel en bij de gedachte aan jouw winkel. Juist daarom is het belangrijk je medewerkers bewust te maken van de kracht van Gastheerschap en hoe zij daar invloed op hebben en hen te leren op ieder moment een super klantbeleving te realiseren. Een omgeving en sfeer te creëren waar klanten zich fijn voelen en waar ze het vertrouwen hebben goed geholpen te worden.

Doel: een feestje maken van het verblijf in je bedrijf

Het klanten naar de zin maken doe je door een feestje te maken van je werk en er alles aan te doen het voor je klanten zo aangenaam mogelijk te maken. In de training gastvrijheid retail leren wij je aandacht te geven en ècht verbinding te maken met je klanten. We proberen samen uit te vinden waar ze echt blij van worden en vervolgens, met behulp van ons inmiddels bekende Helpen-Principe, datgene te doen waardoor je de verwachtingen overtreft. Met een goed onderbouwd advies, een goede uitleg, door behulpzaam te zijn of net dat beetje extra te doen.

Effect: Blije loyale klanten, meer omzet en leuker werken

We helpen je met je team klantgericht te gaan werken. Het resultaat liegt er niet om. In de eerste plaats zullen klanten zich nog meer thuis voelen en vaker bij jullie terugkomen. Bovendien nemen zij andere nieuwe klanten mee. Jullie zullen in staat zijn een aanzienlijk hogere gemiddelde besteding of meer stuks te verkopen en het werkplezier gaat (nog) verder omhoog. Enerzijds omdat je leert te adviseren in plaats van verkopen en anderzijds omdat het veel fijner werkt met blije loyale klanten. Wij combineren de training in veel gevallen met een verkooptraining.

Meer informatie over de training gastvrijheid in retail, een vrijblijvende kennismaking of direct een voorstel?

Kunnen wij je helpen met een training voor je team? Bel 079 323 82 62 of mail ons voor een vrijblijvende afspraak en vind uit hoe wij jouw trainingswens kunnen vervullen. Direct aanvragen kan natuurlijk ook.

Wil je eerst een keer vrijblijvend met onze filosofie kennismaken? Neem dan deel aan een gratis inspiratie seminar.

Maak een feestje van je werk!

(Met een training gastvrijheid van Letsgoactive)