23jaar
  • Verkooptraining winkelpersoneel

    Beter verkopen in retail door klantgerichtheid

VERKOOPTRAINING WINKELPERSONEEL

Met onze ‘5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen in de winkel’ hebben wij al veel winkelteams, medewerkers en managers geholpen de klanttevredenheid en -loyaliteit aanzienlijk te verhogen met als gevolg een hogere gemiddelde besteding per klant. Ook jou en je team helpen wij graag bij het verbeteren van het verkoopresultaat, met onze verkooptraining winkelpersoneel! In deze training leer je echt verbinding te maken met iedere klant en te achterhalen wat de vraag achter de vraag is. Met die informatie kun je de klant pas echt goed helpen. Met behulp van ons Helpen-Principe gaan we jouw verkoop- en adviesvaardigheden optimaliseren waarbij je klantgerichte verkooptechnieken leert gebruiken.

Duur van de training

De verkooptraining winkelpersoneel bestaat uit 2 tot 3 dagdelen training. Ofwel 2 of 3 keer een dagdeel met steeds een tussenpozen van ca. 2-3 weken, ofwel een volledige dag training en een opvolgdagdeel na ca. 2-3 weken.

Concreet doel & praktische aanpak

Iedere Letsgoactive training start met het bepalen van het te behalen doel. De training maken wij zodanig dat het doel dat jij hebt en jouw organisatie heeft met de training wordt gerealiseerd. De manier van trainen en de actieve werkvormen maken de training heel praktisch en voelbaar voor de deelnemers. Zo zorgen we ervoor dat hetgeen we trainen in de praktijk wordt toegepast en het resultaat daadwerkelijk wordt behaald. Wij vertellen je er graag meer over.

Mogelijke leergebieden:

  • Klantgericht denken en doen, bewustwording.
  • Givability® als basis voor gastvrijheid in de winkel.
  • Wat is het juiste moment om contact te maken.
  • Interesse tonen en een gesprekje aangaan.
  • Het Helpen-Principe leren toepassen wanneer je een klant helpt.
  • De 5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen in de winkel:
    1. Begroet iedere klant hartelijk.
    2. Stel tenminste 3 vragen.
    3. Geef een optimaal en goed onderbouwd advies.
    4. Vraag waar je de klant nog meer mee kunt helpen.
    5. Bedank iedere klant en zorg voor een mooi ‘uitzwaaimoment’.
  • Spelen met praktijksituaties, oefenen met Givability® en de 5 Gouden Regels.
  • Actief klantgericht leren bijverkopen (upsellen) en oefenen.
  • Omgaan met lastige situaties in communicatie met klanten en omgaan met klachten.

We stellen de training in overleg met jou op maat samen met onderwerpen waar jouw team beter van wordt. 

Verwacht resultaat

Na de training zijn de deelnemers completere verkopers geworden. Denken en handelen zij op een klantgerichte wijze en halen meer uit ieder klantcontact. Zij zijn goede gastheren/vrouwen voor klanten en weten de 5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen toe te passen. Blije klanten, een hoge EPS Score, een hoger gemiddeld bonbedrag en meer werkplezier

Aanpassingsmogelijkheden

De training maken wij geheel op maat voor jouw organisatie of afdeling. Met voorbeelden en oefensituaties uit de praktijk van de deelnemers. Wij adviseren je graag.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Hospitality & Leiderschap
  • Al 23 jaar toonaangevend in Gastvrijheid
  • Ontwikkelaars van Givability® en Gevend Leiderschap

Maak een feestje van je werk!
nl