• Gastheerschap in Retail

TRAINING GASTVRIJHEID IN DE WINKEL

We gaan met elkaar aan de slag om een unieke en passende klantbeleving te realiseren in jouw winkel. Wat wil je dat ik als klant in jouw winkel ervaar, van de eerste seconde dat ik de winkel binnenkom tot het moment dat ik weer naar buiten stap. Wat voel ik, hoor ik, zie ik? We trainen je team in klanten ongelooflijk goed te helpen, met Givability®, ons bekende Helpen-Principe en met de 5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen. Met als doel hen als fan van jouw winkel weer te laten vertrekken.

Duur van de training

Afhankelijk van de doelstellingen die jouw organisatie heeft met de training bedraagt de duur 2 tot 3 dagdelen met steeds 2 tot 3 weken tussen de trainingsmomenten. In deze tussenpozen krijgen de deelnemers concrete opdrachten om toe te passen in hun werk in de winkel.

Concreet doel & praktische aanpak

Je collega’s en jou leren we een ster te worden in het goed helpen van je klanten; te stralen in jullie winkel. Jullie maken écht verbinding met klanten en achterhalen op een eenvoudige manier snel hoe je iedere specifieke klant gelukkig kunt maken. Jullie gaan aan de slag met het actief adviseren van klanten wat klanten blij maakt en tegelijkertijd de omzet verhoogt. De basis voor jullie succes is ons beproefde Helpen-Principe©.

Belangrijke leergebieden

  • Wat is klantgerichtheid? En waarom is het een must klantgericht te werken?
  • Givability®, de kunst van het geven: je interne knop op geven leren zetten tijdens je werk.
  • Een optimale beleving in de winkel realiseren met behulp van de Puzzel van Gastvrijheid©.
  • Optimaliseren van alle communicatiemomenten met klanten.
  • Het Helpen-Principe, doen wat de klant nodig heeft, effectief wensen en behoeften in kaart brengen.
  • De 5 Gouden Regels leren toepassen: hartelijke begroeting, stel tenminste 3 vragen, geef een optimaal en goed onderbouwd advies, vraag altijd waar je de klant nog meer kunt helpen en zorg voor een fijn ‘uitzwaaimoment’.
  • Zet je kennis in. Leren klanten te adviseren.

Verwacht resultaat

Na deze inspirerende praktische training zal jouw winkelteam het verschil maken ten opzichte van andere soortgelijke winkels. Klanten zullen zich oprecht welkom voelen en goed geholpen, vaker terugkomen en meer besteden. Medewerkers kunnen klanten gericht(er) adviseren en het verkopen en bijverkopen zal aanzienlijk eenvoudiger gaan. Het verkopen wordt leuker en medewerkers krijgen meer terug van klanten, het werkplezier stijgt.

Aanpassingsmogelijkheden

Iedere training maken wij op maat voor jouw organisatie. We kunnen de training dan ook uitbreiden waar je maar wilt. Bijvoorbeeld met een het omgaan met klachten en lastige klanten. Wij adviseren je graag.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels
  • Duits

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Givability® & Hospitality
  • Sinds 2001 toonaangevend in Gastheerschap trainingen

Ik adviseer je graag!

jeff dadema foto

Jeff Dadema

 
Maak een feestje van je werk!