• Hospitality & Gastvrijheid in Museum & Theater

TRAINING GASTVRIJHEID IN MUSEUM EN THEATER

Een dagje uit, een bezoek aan het museum, een attractiepark of het theater, wat je ziet en ervaart maakt je dag. De manier waarop medewerkers met jou omgaan is een cruciale factor bij de beleving, zo ook bij die van jullie bezoekers. We gaan aan de slag met Givability®, de ‘kunst van het geven’ en leren de medewerkers om bezoekers als gasten te zien en met behulp van de 7 principes van Givability® het verschil te maken en verwachtingen van bezoekers proactief te overtreffen. 

Duur van de training

De training bestaat uit 2 dagdelen met een tussenpozen van 2 tot 3 weken. De deelnemers krijgen voor de tussenliggende periode concrete opdrachten om in hun eigen werk toe te passen. De training kan worden uitgebreid met extra modules als ‘omgaan met lastige situaties‘ en ‘afspreken & aanspreken’.

Concreet doel & praktische aanpak

We gaan aan de slag met kennis en informatie over alle mogelijke contactmomenten met bezoekers. Met als motto: laat jezelf zien! Medewerkers gaan actief contact maken, overtuigend adviseren en een optimale dienstverlenende beleving realiseren. Hospitality maakt het verschil; tijdens de hele ‘Reis van de Bezoeker’.

Belangrijke leergebieden

  • Wat is Hospitality? En waarom is het essentieel in het museum of attractiepark?
  • Bezoekers als gast leren zien.
  • Givability®, leren je interne knop op geven leren zetten tijdens je werk.
  • De 7 principes van Givability® eigen maken met leuke effectieve opdrachten en oefeningen.
  • Echt verbinding leren maken met bezoekers en collega’s.
  • Optimaliseren van alle communicatiemomenten met bezoekers (gasten).
  • Eén team, één missie, multidisciplinaire samenwerking aan beleving van onze gasten.
  • Je verantwoordelijk voelen voor mensen en situaties, ook als dat niet je taak is.
  • De Puzzel van Gastvrijheid en het overtreffen van verwachtingen tijdens, welkom, verblijf, vertrek en relatie.
  • Denken en werken vanuit het Helpen-Principe.

Verwacht resultaat

Na deze inspirerende praktische training zijn de deelnemers in staat meer uit hun werk te halen en een optimale beleving te realiseren. Weten zij hoe zij echt verbinding maken met bezoekers en waarmee ze hen fan maken. Ze zullen bezoekers gericht en overtuigend kunnen adviseren over oplossingen of acties. De deelnemers hebben de reis van de ‘gast’ gemaakt en kennen de kritieke punten voor succes. Multidisciplinair wordt iedere dag weer een optimale aangename beleving gerealiseerd. Het werkplezier zal worden vergroot en het resultaat zal substantieel worden verbeterd.

Aanpassingsmogelijkheden

Per organisatie gebruiken we de eigen praktijksituaties; al dan niet in combinatie met de trainerservaringen uit een mystery visit. Je kunt leergebieden toevoegen. Zoals verder inzoomen op de juiste vragen stellen, iedereen echt altijd begroeten, omgaan met lastige situaties, de Dagelijkse 5-Minutentraining of open vragen leren stellen. Daarnaast kun je ervoor kiezen of je extra leerthema’s wilt aanbieden of in de vorm van ‘informeel leren’ (groeps)opdrachten. Bel ons voor advies op maat.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Givability® & Hospitality
  • Sinds 2001 toonaangevend in Gastheerschap trainingen

Ik adviseer je graag!

Mariëlle Willems foto

Mariëlle Willems

 
Maak een feestje van je werk!
en